- امیرکافی، مهدی و فتحی، شکوفه (1390) «بررسی عوامل مؤثر بر دلبستگی به محله مسکونی( مطالعه موردی شهر کرمان)»، مجله مطالعات اجتماعی ایران، شماره 1، صص41-5.
- حافظ نیا، محمدرضا (1384) مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت، تهران.
- دواس، دی ای (1386) پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمة هوشنگ نایبی، انتشارات نشر نی، تهران.
- دانشپور، عبدالهادی؛ سپهری مقدم، منصور و چرخچیان، مریم (1388) «تبیین مدل دلبستگی به مکان و بررسی عناصر و ابعاد مختلف آن»، نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، شماره 38، صص48-37.
- سجادزاده، حسن (1392) «نقش دلبستگی به مکان در هویت بخشی به میدانهای شهری( نمونه موردی: میدان آرامگاه شهر همدان)»، فصلنامه علمی- پژوهشی باغ نظر، شماره 25، صص88- 79.
- صادقی فرشته، رویا؛ دانشگر مقدم، گلرخ و دژدار، امید (1391) «بررسی رابطه طرح کالبدی در مجتمعهای مسکونی و حس دلبستگی به مکان در بین ساکنین (مطالعه موردی: مجتمعهای مسکونی امام خمینی و امام رضا در همدان)»، نشریه مدیریت شهری، شماره 30، صص253- 264.
- قاسمزاده، بهنام؛ پژوهان، موسی؛ حاتمینژاد، حسین و سجادزاده، حسن (1393) «تأثیر خشکسالی زایندهرود در تعاملات اجتماعی و فضاهای جمعی اصفهان»، مجله محیطشناسی، شماره 2، صص498-481.
- کیانی، غلامحسین و ملکی، ریحانه (1392) «بررسی اثر خشکسالی زایندهرود بر تقاضای گردشگری شهر اصفهان»، اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیطزیست پایدار.
- مختاباد، سید مصطفی؛ محمدیار زاده، سجاد و شمس الهی، بهنوش (1388) «جستاری بر انسانشناسی/ نشانهشناسی شهری و نقش آن در خوانایی فضاهای شهری»، مجله جامعهشناسی معاصر، شماره 4، صص69-31.
- Altman, I. & Low, S. (1992) Place Attachment, NY: Plenum Press.
- Bonaiuto, M.; Fornara, F. & Bonnes, M. (2002) "Indexes of perceived residential environment quality and neighborhood attachment in urban environments: a confirmation study on the city of Rome", Landscape and Urban Planning, Vol. 988, 1-12.
- Bonaiuto, M. (1999) "Multimensional environment quality and neighbourhood attachment", Urban Enviroment, Vol. 19, 331-352.
- Hernandez, B. & Hidalgo, M.H. (2001) "Place attachment: Conceptual and empirical questions", Enviromental Psycology, Vol. 18, 5-29.
- Hauge, A. L. (2007) "Identity and place: a critical comparison of three identity theories", Architectural Science Review Article, Vol. 50, 44-51.
- Hashemnezhad, H.; Heidari, A. & Mohammad Hoseini, P. (2013) "Sense of Place and Place Attachment", Architecture and Urban Development, Vol. 3, 5-12.
- Jorgensen, B. S. & Stedman, R. C. (2001) "Sense of place as an attitude: Lakeshore owners attitudes toward their properties", Environmental Psychology, Vol. 21, 233-248.
- Kyle, G.; Graefeb, A.; Manningc, R. & Bacon, J. (2004) "Effects of place attachment on user’s perceptions of social and environmental conditions in a natural setting", Environmental Psychology, Vol. 24, 213–225.
- Lai, P. H. & Kreuter, U. P. (2012) "Examining the direct and indirect effects of environmental change and place attachment on land management decisions in the Hill Country of Texas, USA", Landscape and Urban Planning,Vol. 104, 320– 328.
- Proshansky, H. M. (1978) "The city and self identity", Enviroment and Behavior, Vol. 2, 147-169.
- Relph, E. (1976) Place and Placelessness, London: Pion.
- Scannell, L. & Gifford, R. (2010) "Defining place attachment: A tripartite organizing framework", Environmental Psychology, Vol. 30, 1-10.
- Taylor, R. B.; Gottfredson, S. D. & Brower, B. (1985) "Attachment to place: Discriminant validity, and impacts of disorder and diversity", Community Psychology, Vol. 13, 525-542.
- Twigger, C. & Uzzell, D. L. (1996) "Place and Identty Prosess", Environmental Psychology, Vol. 16, 205–220.
- Tuan, Y. F. (1977) Space and place: The perspective of experience, London: University of minnea state press.
- Williams, D. R.; Patterson, M. E.; Roggenbuck, J. W. & Watson, A. E. (1992) "Beyond the commodity meta- phor: Examining emotional and symbolic attachment to place", Leisure Sciences, Vol. 14, 29-46.
- Yazdanfar, S. A.; Heidari, A. A.; Behdadfar, N. & Eskandari, M. (2013) "Effect of place attachment in creating sense of place Case study: Tajrish old Bazaar and new commercial center", Applied and Basic Sciences, Vol. 4, 855-862.
- Zenker, S., & Rutter, N. (2014) "Is satisfaction the key? The role of citizen satisfaction, place attachment and place brand attitude on positive citizenship behavior", Cities, Vol. 38, 11–17.