- ایمان، محمد تقی (1381) «تحقیق قومنگاری در رویکردهای کمّی و کیفی تحقیق»، نشریه علمی پژوهشی پژوهشهای فلسفی، 183 و 184، تابستان و پاییز.
- راﭘﺎﭘﻮرت، آﻣﻮس (1384) ﻣﻌﻨﻰ در ﻣﺤﻴﻂ ﺳـﺎﺧﺘﻪ ﺷـﺪه، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻓﺮح ﺣﺒﻴﺐ، اﻧﺘﺸﺎرات ﭘﺮدازش و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰى ﺷﻬﺮى، ﺗﻬﺮان.
- ایمان، محمد تقی (1390) مبانی پارادایمی روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم انسانی، نشر حوزه و دانشگاه، قم.
- ایمان، محمدتقی و ساداتی، احمدکلاته (1391) روششناسی تحقیقات کیفی، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قم.
- بلیکی، نورمن (1393) پارادایمهای تحقیق در علوم انسانی، ترجمه محمدی تقی ایمان، سید حمیدرضا حسنی و سید مسعود ماجدی، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قم.
- دانشپور، عبدالهادی (1379) هویت شهری؛ نمونه موردی خیابان انقلاب تهران، پایان نامه دکتری شهرسازی، دانشگاه تهران، تهران.
- غفاری، محمد و نجومیان، امیرعلی (1391) «گفتمان غیرمستقیم آزاد و اهمیت آن در سبکشناسی روایت: بررسی مقابلهای داستانهای مدرنیستی و پیشامدرنیستی»، فصلنامه علمی-پژوهشی نقد زبان و ادبیات خارجی، دانشگاه شهید بهشتی، دوره پنجم شماره 9، پاییز و زمستان، 117-85 .
- لینچ، کوین (1381) تئوری شکل خوب شهر، ترجمه حسین بحرینی، انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
- کی.ین، رابرت (1381) تحقیق موردی، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- Agnew, J. (1987) The United States in the world economy, Cambridge University Press, Cambridge
- Amundsen, A. B. (2000) "Articulations of Identity: A methodological essay and a report on Askim and Tidaholm", NoordXXI report no. 19, Available online at: www.noordxxi.nl
- Arhar, J. M.; Holly, M. L. & Kaster, W. C. (2001) Action research for teachers; travelling the yellow brick road, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
- Bélanger, H.; Cameron, S. et C. de la Mora (2012) "Revitalization of Public Spaces in a Working Class Neighbourhood: Appropriation, Identity and the Urban Imaginary", dans Casakin, H. et F. Bernardo (eds.) The Role of Place Identity in the Perception, Understanding, and Design of the Built Environment, Bentham: 47-77.
- Bell, J. S. (2002) "Narrative Research in TESOL; Narrative Inquiry: More Than Just Telling Stories", Tesol Quarterly, Vol. 36, No. 2, Summer.
- Brecher, M. & Harvey, F. P. (2002) Conflict, security, foreign policy, and international political economy past paths and future directions in international studies, University of Michigan Press, Ann Arbor.
- Canter, D. (1 977) The Psychology of Place, Architectural Press, London.
- Clandinin, D. J. & Connelly F. M. (2000) Narrative Inquiry: Experience and Story in Qualitative Research, Jossey-Bass Publishers, San Francisco.
- Cresswell T. & Hoskins G. (2008) "Place, Persistence, and Practice: Evaluating Historical Significance", at Angel Island, San Francisco, and Maxwell Street, Chicago, Annals of the Association of American Geographers, 98: 2, 392−413. http://dx.doi.org/10.1080/00045600701879409.
- Dormans, S. & Lagendijk, A. (2006) “A Narrative Understanding of an Entrepreneurial City: The Case of Tilburg” in: B. Arts et al. (eds.), The Disoriented State: Shifts in Governmentality, Territoriality and Governance, 161–180, Springer Science + Business Media B.V.
- Dovey, K. (1 999) Framing Places: Mediating power in built form, Routledge, London.
- Haartsen, T.; Groote, P. & Huigen, P.P.P. (Ed.) (2000) Claming Rural Identities: Dynamics, Contexts, Politics, Assen, Netherlands, Van Gorcum.
- Hauge, C. (2005) "Planning and Place Identity", In: Hague, C & Jenkins, P (Ed.) Place identity, participation and planning, Routledge, Oxfordshire.
- Holstein, J. A. & Gubrium, J. F. (2011) "Animating interview narratives", In D. Silverman (Ed.), Qualitative Research, (149-167). London, England: Sage Publications.
- Hume, David (1975) A Treatise Of Human Nature (ed.) L. A. Selby-Bigge, Oxford University Press, New York.
- Jaworski, A. & Coupland, N. (1999) the Discourse Reader, Routledge, New York
- Kalandides, A. (2011) "The Problem with Spatial Identity: Revisiting the ‘Sense of Place’", Journal of Place Management and Development, 4(1): 28–39.
- Kavaratzis, M. & Hatch, M.J. (2013) The dynamics of place brands: an identity-based approach to place branding, Mark Theor, 13(4):69–86.
- Kavaratzis, M. (2009) "Cities and Their Brands: Lessons from Corporate Branding", Place Branding and Public Diplomacy, 5(1): 26–37.
- Madanipour, A. (2013) "The Identity of the City", in Silvia Serreli, ed., City Project and Public Space, Springer, Dodrecht, pp. 49-63.
- Merriam, S. (2009) Qualitative research: A guide to design and implementation, San Francisco, CA: Jossey-Bass.
- Müller, N.; Guendouzi, J. A. and Wilson, B. (2008) "Discourse Analysis and Communication Impairment", in Martin J. Ball, Michael R. Perkins, Nicole Müller, and Sara Howard (ED) The Handbook of Clinical Linguistics, Blackwell Publishing Ltd, 3-31.
- Paasi, A. (1986) "The institutionalization of regions: a theoretical framework for understanding the emergence of regions and the constitution of regional identity", Fennia, 164 (1), 105-146.
- Punter, J. (1999) Design guidelines in American cities: A review of design policies and guidance in five west coast cities, Liverpool University Press, Liverpool.
- Reissman, C. K. (1993) Narrative Analysis, Qualitative Research Methods Series, No. 30. Newbury Park, CA: Sage.
- Roncayolo, M. (2007) Territoires en Partage, Nanterre, Seine-Arche: en recherché d’identité(s). Paris, Parenthèses.
- Rose, G. (1995) "Place and Identity: a sense of place", [book auth.] D Massey and P Jess. A place in the world? Places, cultures and globalization, Oxford University Press/ Open University Press, Oxford.
- Sampson, K. A. & Goodrich, C. G. (2009) "Making Place: Identity Construction and Community Formation through "Sense of Place" in Westland, New Zealand", Society and Natural Resources, 22, 10, 901-915.
- Vainikka, J. (2014) Reflexive identity narratives and regional legacies, Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie, DOI: 10.1111/tesg.12118.