- احمدی، غلامعلی، و نریمانی زمانآبادی، مرتضی (1388). دانش، نگرش و مهارتهای مورد نیاز مدیران مدارس در مدیریت تغییر. مجله مدارس کارآمد، 4، ۵۵-۵۰.
- انتظاریان، ناهید، و طهماسبی، طاهره (1390). بررسی میزان هماهنگی و انطباق نظام آموزش عالی و آموزشهای فنی و حرفهای با نیازهای بازار کار. ماهنامه کار و جامعه، 140، ۵۹-۷۱.
- بازرگان، عباس (1388). چگونگی ارزشیابی برنامههای درسی میانرشتهای. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، 3، ۵۵-۶۶.
- جمیری، وحیده، حاتمی، جواد، فتحی آذر، اسکندر، و پاکدلفرد، محمدرضا (1389). بررسی میزان انطباق برنامه درسی رشته کارشناسی مهندسی معماری با نیازهای بازار کار در ایران. دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 2، ۱۱۱-۱۳۳.
- حجت، عیسی (1390). مشق معماری. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- حجت، عیسی (1393). سنت و بدعت در آموزش معماری. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- حسینی، باقر، و طلوع دل، محمدصادق (1387). همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری. مجله فناوری و آموزش، 4، ۲۷۳-۲۸۲.
- خوشنویسان، فاطمه، نصر، احمدرضا، نیستانی، محمدرضا، و شریف، مصطفی (1395). بررسی نیاز آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه قابلیتهای عام اشتغالزای مورد انتظار بازار کار با رویکرد کارآفرینی: یافتههای یک مطالعه آمیخته. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 26، ۶۸-۸۴.
- سیدمن، اروینک (1395). مصاحبه بهعنوان یک روش پژوهش کیفی؛ راهنمای پژوهشگران علوم تربیتی، اجتماعی و انسانی (مترجمان: علی کوشازاده، علیرضا جابری و سارا حسینی ارانی). تهران: انتشارات مهکامه (نشر اصلی اثر 2013).
- شریعتراد، فرهاد، و مهدویپور، حسین (1387). ارزیابی نقش درس طرح معماری 4 در توان حرفهای دانشآموختگان معماری دانشگاه یزد. نشریه هنرهای زیبا، 36، ۴۹-۵۷.
- شریفیان، فریدون، و مهرمحمدی، محمود (1393). تبیین قابلیتهای دیسیپلینی برنامه درسی و تعیین جایگاه آن در طبقهبندی دیسیپلینهای علمی. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 2، ۱۶۱-۱۸۴.
- شکاری، عباس، و خدادادی، مهدی (1390). کاربست اصول و معیارهای سازماندهی محتوای برنامه درسی تاریخ ایران و جهان در دوره متوسطه. مجله پژوهشهای برنامه درسی، 2، ۵۷-۸۰.
- شورای عالی برنامهریزی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی (1375). مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی ارشد معماری، مصوب 9/10/1375.
- شورای عالی برنامهریزی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی (1377). مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری، مصوب 24/8/1377.
- عادل مهربان، مرضیه (1394). مروری بر تحلیل محتوای کیفی و کاربرد آن در پژوهش. اصفهان: انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان.
- علیالحسابی، مهران، و نوروزیان ملکی، سعید (1388). تجربه آموزش طراحی در مدارس معماری. نشریه علمی و پژوهشی فناوری آموزش، 4، 3۲۳-3۳۷.
- غریبپور، افرا، و توتونچی مقدم، مارال (1395). ارزیابی برنامههای آموزش معماری دوره کارشناسی در ایران از منظر توجه به مؤلفههای فرهنگی. نشریه علمی و پژوهشی مطالعات معماری ایران، 10، ۱۴۱-۱۶۰.
- فتحی واجارگاه، کورش، و شفیعی، ناهید (1386). ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی (مورد برنامه درسی آموزش بزرگسالان). فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 5، ۱ -۲۶.
- گلابچی، محمود، وفامهر، محسن، و شاهرودی، عباسعلی (1382). بررسی و ارزیابی آموزش دروس فن ساختمان در رشته معماری. امیر سعید محمودی (ویراستار)، مجموعه مقالات دومین همایش آموزش معماری؛ بررسی چالشها، جستجوی راهکارها (۱۹۳- ۲۱۸). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- گلاچر، کاترین (1382). مدیریت تغییر در کتابخانهها و خدمات اطلاعاتی (مترجم: لیلا مرتضائی). تهران: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران (نشر اصلی اثر 2000).
- مک اندرو، فرانسیس تی (1392). روانشناسی محیطی (مترجم: غلامرضا محمودی). تهران: نشر وانیا (نشر اصلی اثر 2015).
- مؤمنی مهموئی، محسن (1388). ارزشیابی برنامه درسی در آموزش عالی. مجله راهبردهای آموزش، 2، ۱۳-۱۵.
- مهدویپور، حسین، و شریعتراد، فرهاد (1391). ارزیابی نقش درس طرح نهایی در توان حرفهای دانشآموختگان معماری دانشگاه یزد. مجله صفّه، 59، ۲۵- ۳۶.
- ندیمی، حمید، و شریعتمدار، فرهاد (1391). منابع ایده پردازی معماری جستاری در فرآیند ایده پردازی چند معمار از جامعه حرفهای کشور. نشریه هنرهای زیبا، 2، ۵-۱۴.
- Alkin, M. (1989). Three Decades of Curriculum Evaloation.The International Encycolopedia of Curriculum. Oxford: Pergamon Press.
- Bektas, C., & Sohrabifard, N. (2013). Terms of Organizational Psychology, Personnel Empowerment and Team Working: A Case Study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 82, 886-891.
- Corbin, J., & Strauss, A. (2010). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory (3rd ed). Los Angeles, CA: Sage Publication Inc.
- Gulbahar, Y. (2008). ICT usage in higher education: a case study on perspective teacher & instructors. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(1), 32-37.
- Klein, M. F. (1981). A Conceptual Framework for Curriculum Decision Making, In M. F. Klein (Ed), the Politics of Curriculum Decision Making: Issues in Centralizing the Curriculum (24-41). Albany: State University of New York Press.
- Oliver, R., Kersten, H., Vinkka‐Puhakka, H., Alpasan, G., Bearn, D., Cema, I., ... & White, D. (2008). Curriculum structure: principles and strategy. European. Journal of Dental Education. 12 (s1), 74-84.
- Patankar, P. S., & Jadhav, M. S. (2013). Role of teachers’ in curriculum development for teacher education. National conference on Challenges in Teacher Education, Physical Education and Sports. Kolhapur, Maharashtra, India (416004).
- Schreiber, S (2010). Education for Architecture in the United States and Canada, In P. P. B. McGaw (Ed.), International Encyclopedia of Education (3rd ed) (13-18). Oxford: Elsevier.
- Tyler, R. (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago, IL: University of Chicago Press.
- Wallace, J. C., Johnson, P. D., Mathe, K., & Paul, J. (2011). Structural and psychological empowerment climates, performance, and the moderating role of shared felt accountability: a managerial perspective. The Journal of Applied Psychology, 96, 4, 840-850.