آلن، گراهام (1392). بینامتنیت (مترجم: پیام یزدانجو). تهران: مرکز.
احمدی، بابک (1370). ساختار و تأویل متن. تهران: مرکز.
بانی مسعود، امیر (1386). پست مدرنیته و معماری: بررسی جریانهای فکری معماری معاصر غرب 2000–1960. تهران: خاک.
بانیمسعود، امیر (1390). معماری معاصر ایران: در تکاپوی بین سنت و مدرنیته. تهران: هنر معماری قرن.
پیرنیا، محمدکریم (1384). سبکشناسی معماری ایرانی (تدوین: غلامحسین معماریان). تهران: سروش دانش.
چومی، برنارد (1376). فضای رویداد (مترجم: فوزیه خردمند). فصلنامه معماری و شهرسازی، 38-39، ۵۴-۵۲.
حکیم، اعظم و نامورمطلق، بهمن (1397). خوانش بیشمتنی نقاشی ژکوند اثر رنه مگریت بر اساس گونهشناسی ژرار ژنت. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، 11 (22)، ۵-۲۱.
رئیسی، ایمان (1394). نظربازی، جستارهای نظریه معماری. مشهد: کتابکده کسری.
ضیمران، محمد (1379). ژاک دریدا و متافیزیک حضور. تهران: هرمس.
فرهادپور، مراد (1392). پارههای فکر (هنر و ادبیات). تهران: طرح نو.
نامورمطلق، بهمن (1395). بینامتنیت: از ساختارگرایی تا پسامدرنیسم. تهران: سخن.
نامورمطلق، بهمن (1390). درآمدی بر بینامتنیت: نظریه و کاربردها. تهران: سخن.
Allen, S. (1997). From object to field. AD Magazine architectural Design, 67, 24-31.
Boesiger, W. (1946). Le Corbusier: Oeuvre Complete 1938-1946. Zurich: Les Editions d'Architecture.
Capon, D. S. (1999). Le Corbusiers Legacy: Principles of Twentieth century Architectural Theory Arranged by Category (Architectural Theory, Vol. 02). Chichester, England: John Wiley & Sons.
Eisenman, P. (2006). The Formal Basis of Modern Architecture: Dissertation 1963. Baden, Switzerland: Lars Müller Publishers.
Eisenman, P. (1992). THE MAX REINHARDT HAUS. Retrieved from https://eisenmanarchitects.com/The-Max-Reinhardt-Haus-1992.
Eisenman, P., & Koolhaas, R. (2010). Super-Critical (Ed. Brett Steele). London: AA publications.
Genette, G. (1997). Palimpsestes: Literature au second degree (Trans., Channa Newman & Claude Doubinsky). Lincoln: University of Nebraska.
Ghaseminia, M., & Soltanzadeh, H. (2016). Intertextual Relationships in the Contemporary Architecture of Iran during 1961-1977. Space Ontology International Journal (SOIJ), 5, 39-50.
Hadid, Z. (1983). THE Peack Leisure Club. Retrieved from https://www.zaha-hadid.com/architecture/the-peak-leisure-club.
Jodidio, P. (2016). ZAHA HADID 1950-2016: The Explosion Reforming Space. Cologne, Germany: TASCHEN.
Kipnis, J. (2013). I am for tendencies. Log, 28, 133-142.
Kipnis, J. (1993). Towards a New Architecture. AD Folding in Architecture, 102, 40-49.
Koolhaas, R. (2008). CCTV Headquarters. Retrieved from https://oma.eu/news/cctv-headquarters-facade-completed.
Koolhaas, R. (2003). Netherlands Embassy. Retrieved from https://oma.eu/projects/netherlands-embassy.
Matta-Clark, G. (1975). Conical Intersect. Retrieved from https://www.sfmoma.org/artwork/92.426.
Merisi, M. (1602). Doubting Thomas. Retrieved from https://www.artble.com/imgs/b/1/6/121078/doubting_thomas.jpg.
Ruy, D. (2012). Returning to (Strange) Objects. Tarp Architecture Manual (38-42). New York: Pratt Institute.
Tansey, M. (1986). Doubting Thomas. Retrieved from https://tanseypictures.tumblr.com/post/69325637022/doubting-thomas-1986-oil-on-canvas-65-x-54-in-a.
Teresa, L., & Pardo, S. (2006). OMA/Rem Koolhaas 1987-1998. Spain: El Croquis.