- الوندیپور، نینا، عباسزادگان، مصطفی، و سربندی فراهانی، معصومه (1395). معرفی رویکرد آموزشی برنامهریزی طراحیمحور در آموزش شهرسازی (برنامهریزی شهری). فصلنامه معماری سبز، 2 (4)، 9-18.
- بازرگان، عباس (1392). ارزشیابی آموزشی. تهران: سمت.
- بایر، مایکل، فرانک، نانسی، و مالریوس، جیسون (1393). چگونه شهرساز شویم؟ (مترجمان: سیدحسین بحرینی و الهام فلاح منشادی). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- بحرینی، سیدحسین، و فلاح منشادی، الهام (1398). تحلیل آموزش شهرسازی در ایران و رابطه آن با نقش متخصص شهرسازی. هویت شهر، 13(۴۰)، 5-16.
- بحرینی، سیدحسین، و فلاح منشادی، الهام (1393). تحلیلی بر مهمترین مهارتهای شهرسازان در ایران و موفقیت دوره کارشناسی در انتقال این مهارتها. نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، 19(4)، 5-16.
- تقوایی، سیدحسن، و سمیاری، امیر (1394). آسیبشناسی برنامه درس طراحی در رشته معماری منظر در ایران با تأکید بر محتوای آموزشی کارگاه طراحی منظر. مطالعات معماری ایران، 8، 119-135.
- خضری، نورجهان، طاهری، عبدالمحمد، و جمالزاده، محمد (1394). مقایسه عملکرد مدیران گروههای آموزشی دانشگاه از نظر مهارتهای سهگانه مدیریتی. نشریه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(2) (پیاپی 22)، 165-188.
- جمالپور، میکائیل، و موسیزاده، اسفندیار (1392). بررسی جایگاه مهارتآموزی در نقشه جامع علمی کشور. دومین همایش بینالمللی مهارتآموزی و اشتغال در ایران، تهران.
- رزاقی اصل، سینا (1389). معیارهای انتخاب رشته طراحی شهری در ایران از منظر دانشجویان. آرمان شهر، 4، 69-76.
- رزاقی اصل، سینا (1390). ارزیابی میان نظریه و عمل در آموزش رشتههای حرفه مبنا، نمونه موردی حرفه-دانش طراحی شهری، معماری و شهرسازی. آرمانشهر، 4(6)، 21-26.
- سیف، علیاکبر (1384). روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: نشر دوران.
ـ شورای برنامهریزی آموزشی دانشگاه تهران (1393). مشخصات کلی، برنامه درسی و سرفصل دروس، دوره کارشناسی ارشد رشته طراحی شهری. دانشگاه تهران.
ـ شورای برنامهریزی آموزشی دانشگاه تهران (1387). مشخصات کلی، برنامه درسی و سرفصل دروس، دوره کارشناسی ارشد رشته طراحی شهری. دانشگاه تهران (مصوب 1388 شورای عالی برنامه ریزی درسی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری).
- شورای عالی برنامهریزی درسی (1392). برنامه درسی (بازنگری شده)، مقطع کارشناسی ارشد طراحی شهری. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
ـ گلکار، کورش (1382). آموزش طراحی شهری، دانش و مهارتهای اساسی. فصلنامه مدیریت شهری، 15 و 16، 26-41.
ـ مبینی، حسین (1392). ارزیابی کارگاههای طراحی شهری با توجه به نیازهای حرفهای در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد طراحی شهری، دانشگاه هنر.
- مبینی، حسین، قرائی، فریبا، و حبیبی، میترا (1393). کارگاههای طراحی شهری هسته اصلی آموزش رشته، بررسی موردی: مقایسه موضوعات کارگاههای درسی و اولویتهای جامعه حرفهای. نامه معماری و شهرسازی، 13، 92-112.
ـ محمدزاده، علی، و ستوده قرهباغ، رحمت (1397). مهارتهای نرم برای دانشجویان و دانشآموختگان رشتههای مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 20(80)، 1-29.
- مهدی، رضا (1394). جایگاه مهارتآموزی در دانشگاههای نسل سوم. فصلنامه مهارتآموزی، 4(14)، 103-117.
- یالپانیان، علی، سعیده زرآبادی، زهرا سادات، و بهزادفر، مصطفی (1396). کاربست الگوی مدیریتگرا (سیپCIPP) در ارزشیابی نظام آموزشی شهرسازی ایران. مدیریت شهری، 49، 5-25.
- Alexander, E. R. (2007). What Do Planners Need to Know? Journal of Planning Education and Research, 20(3), 376-380.
- Bayer, M., Frank, N., & Valerius, J. (2010). Becoming an Urban Planner: A Guid to Careers in Planning and Urban Design. U.S.A: Wiley
- Ayatac, H. (2005). An assessment of urban designer identity in the 21st Century. ITU, 2(1), 93-112.
- Chiardia, A. J. F., Sieh, L., & Plimmer, F. (2017). Value in Urban Design: A Design Studio Teaching Approach. Design Studies, 49(C), 66-100.
- Davoudi, S. (2000). Sustainability: A New Vision for the British Planning System, Planning Perspective, 15, 123-137.
- Ellis, G., Morison, S., & Purdy, J. (2008). A New Concept of Interprofes-sional Education in Planning Programs: Reflections on Health Urban Plan-ning Project. Journal for Education in the Built Environment, 3(2), 75-93
- Gospodini, A., & Skayannis, P. (2005). Toward an Integration Model of Planning Education Programs in a European and International Con-text: The Contribution of Recent Greek Experience. Planning Theory and Practice, 6(3), 355-382.
- Guzzetta, J. D., & Bollens, S. A. (2003). Urban Planners’ Skills and competencies: Are we different from other professions? Does context Matter? Do we evolve? Journal of Planning Education and Research, 23(96), 96-106.
- Higgins, M., Aitken-Rose, E., & Dixon, J. (2009). The pedagogy of the planning studio: A view from down under. Journal for Education in Built Environment, 4(1), 8-30.
- Horen, B. V., Michael, L., & Pinnawala, S. (2004). Localizing a Global Discipline, Designing New Planning Programs in Sri Lanka. Journal of Planning Education and Research, 23(3), 255-268.
- Kristianiva, K., & Joklova, V. (2017). Education by research in urban design studio. Proceedings of EDULEARN17 Conference (2691-2694). IATED.
- Mahgoub, Y. (2015). Project based learning for urban design education, resilient cities under rapid urban change, the case of Doha, Qatar. Proceedings of 2015 International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL) (407-412). IEEE.
- Qu, L., Chen, Y., Rooij, R., & Jong, P. de. (2020). Cultivating the next generation designers: group work in urban and regional design education. International Journal of Technology and Design Education, 30, 899-918.
- Rowland, J. (1997). Time for Change. Urban Design Quarterly, 64, 21-26.
- Seltzer, E., & Ozawa, C. P. (2002). Clear Signals: Moving on to Planning's Promise. Journal of Planning Education and Research, 22(1), 77-86.
- https://architecture.ou.edu/urban-design/
- https://ced.berkeley.edu/academics/urban-design/master-of-urban-design
- https://study.unimelb.edu.au/find/courses/graduate/master-of-urban-design/what-will-i-study/
- https://www.dmu.ac.uk/study/courses/postgraduate-courses/international-urban-design/international-urban-design-msc-degree.aspx
- https://www.grad.ubc.ca/prospective-students/graduate-degree-programs/master-of-urban-design
- https://www.sheffield.ac.uk/postgraduate/taught/courses/2020/urban-design-ma
- https://www.ncl.ac.uk/postgraduate/courses/degrees/urban-design-ma-pgdip/#profile