- ایرانمنش، محمد (۱۳۸۶). منطق و شهود در معماری؛ رویکرد آموزشی. رساله برای دریافت درجه دکتری معماری، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید بهشتی.
- بختیاریمنش، الهام (1395). تقویت ادراک حسی متعادل در کارگاه درک و بیان محیط. نشریه صفه، 73، 21-38.
- تقوایی، سید حسن و سمیاری، امیر (1393). پژوهش برای طراحی در رشته معماری منظر؛ ارزیابی تجربه طراحی در «کارگاه طراحی منظر1».نشریه صفه، 67(۲۴)، ۶۳-۷۵.
- تقوایی، سید حسن و سمیاری، امیر (1394). آسیب شناسی برنامه درس طراحی در رشته معماری منظر در ایران، با تأکید بر محتوای آموزشی کارگاه طراحی منظر1. دو فصلنامه مطالعات معماری ایران، 8(۴)، ۱۱۹-.۱۳۵
- پالاسما، یوهانی (1393). چشمان پوست، معماری و ادراکات حسی (مترجم: رامین قدسی). تهران: نشر پرهام منش.
- دانشگر مقدم، گلرخ (۱۳۸۸). فهم مسئله طراحی در آموزش معماری، بررسی مؤلفههای مؤثر بر فهم کافی از مسئله طراحی بهعنوان آغازگاهی برای طراحان مبتدی. نشریه هنرهای زیبا، ۳۷، ۵۹-۶۸.
- سمیاری، امیر (1395). بازنمایی منظر؛ بررسی درونمایه درس بیان تصویری در رشته معماری منظر. کتابنامه دومین همایش ملی معماری منظر،دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، ۶۱-۷۱.
- فون مایس، پییر (۱۳۸۴). عناصر معماری، از صورت تا مکان (مترجم: فرزین فردانش). تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
- ندیمی، حمید و شریعتراد، فرهاد (۱۳۹۱). منابع ایدهپردازی معماری، جستاری در فرایند ایدهپردازی چند معمار از جامعه حرفهای کشور. نشریه هنرهای زیبا، ۲، 5-14.
- محسنحقیقی، نسرین، قلعهنویی، محمود و غفاری، عباس (۱۳۹۶). ارزیابی مؤلفههای مؤثر در نقشانگیزی و آسایش صوتی افراد در میدان نقش جهان اصفهان، دو فصلنامه نامه معماری و شهرسازی، ۱۹، ۱۳۳-۱۵۱.
- منشیزاده، آرزو (۱۳۹۶). نظام آوایی- ادراکی آب در فضای باغ ایرانی، بررسی موردی: باغ فین و شازده. دو فصلنامه نامه معماری و شهرسازی،۱۸، ۸۱-۹۷.
- Ahern, J. (2006). Theories, methods and strategies for sustainable landscape planning. In Tress, B., Tres, G., Fry, G., & Opdam, P. (Eds.), From landscape research to landscape planning. Aspects of integration, education and application (119-131). Dordrecht, NL: Springer.
- Cantrell, B., & Michael, W. (2010). Digital Drawing for Landscape Architecture: Contemporary Techniques and Tools for Digital Representation in Site Design. New Jersey: Wiley and Sons.
- Corner, J. (2012). Representation and landscape: Drawing & Making in the Landscape medium. Word & Image: A journal of Verbal/ Visual Enquiry, Retrieved 10/20/2018 from: http://dx.doi.org/10.1080/02666286.1992.10435840.
- Dee, Catherine (2012). To design landscape, art, nature & utility. London: Taylor & Francis.
- Deming, M. E., & Swaffield, S. (2011). Landscape Architecture Research, Inquiry, Strategy, Design. New Jersey: John Wiley & sons. Inc.
- Dillon, P. (2006). Creativity, integrativism and a pedagogy of connection. Thinking skills and creativity, 1, 69-83.
- Eplenyi, A., & Olah, B. (2011). landscape sketches: traditional and innovative approach in developing freehand drawing in landscape architecture studies, First International Conference “Horticulture and Landscape Architecture in Transylvania” Agriculture and Environment Supplement, 7-11.
- Foley, D., Tynan E. (2012). The relationship between landscape representation and landscape design. The Journal of Architecture, 17(1), 119-129.
- Fowler, M. D. (2013). Soundscape as a design strategy for landscape architectural praxis. Design studies, 34, 111-128.
- Gazvoda, D. (2002). Characteristics of modern landscape architecture and its education. Landscape and Urban Planning, 60, 117-133.
- Gobster, P. H., Nassauer, J. I., Daniel, T. C., & Fry, G. (2007). The shared Landscape: what does aesthetics have to do with ecology? Landscape Ecology, 22, 959-972.
- Goel, A. K., & Shu, L. H. (2015). Analogical thinking: An introduction in the context of design, Artificial Intelligence for Engineering Design. Analysis and Manufacturing (AI EDAM), 29(2), 133-134.
- Hutchison, E. (2011). Drawing for Landscape Architecture: sketch to Screen to site. London: Thames & Hudson.
- Kang, J. (Ed.), Schulte-Fortkamp, B. (Ed.). (2016). Soundscape and the Built Environment. Boca Raton: CRC Press, https://doi.org/10.1201/b19145
- Koliji, H. (2009). Drawing as landscape Architectural Scholarship. Thesis Submitted to the Graduate Faculty of Virginia Polytechnic Institute and State University in Partial Fulfillment for the Degree of Master of Landscape Architecture.
- Lagro, J. A. (2008). Site Analysis: a contextual approach to sustainable land planning and site design. New York: John Wiley & Sons Inc.
- Lawson, B. (2006). How Designers Think – The Design Process Demystified. Cambridge: University Press.
- Lenzholzer, S., Duchhart, I., & Koh, J. (2013). Research through designing in landscape architecture. Landscape and urban planning, 113, 120-127.
- Lindquist, M., Lange, E., & Kang J. (2016). From 3D landscape visualization to environmental simulation: the contribution of sound to the perception of virtual environments. Landscape and Urban Planning, 148, 216_ 231.
- Marusic, I. (2002). Some observations regarding the education of landscape architects for the 21st century. Landscape and urban planning, 60, 95-103.
- Nassauer, J. I., & Opdam, P. (2008). Design in science: extending the landscape ecology paradigm. Landscape Ecology,23, 633-644.
- Palmer, J. A. (1998). Environmental Education in the 21st century, Theory, Practice, Process and Promise. London and New York: Routledge.
- Pellegri, G. (2015). Survey and drawing representation of architecture and environment: different teaching approach for architects and engineers. Procedia, Social and Behavioral Sciences, 174, 4090-4095.
- Salama, A. M. (2015). Spatial design education: New directions for pedagogy in architecture and beyond. Routledge. London and New York: Taylor & Francis Group.
- Seale, C. (1999). Quality in qualitative research. Qualitative inquiry, 5(4), 465-478.
- Steenbergen, C. (2008). Composing landscape: Analysis, typology and experiments for design. Basel: Birkhauser Verlag.
- Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research (3rd ed.): Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, Inc. doi: 10.4135/9781452230153.
- Thompson, I. H. (2002). Ecology, Community and Delight: Sources of Values in Landscape Architecture. London: E & F SPON.
- Tovey, M. (Ed.) (2015). Design pedagogy: Developments in art and design education. London and New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
- Treib, M. (2008). Representing landscape architecture. London: Taylor & Francis.
- Waldheim, C. (ed.), (2006). The Landscape Urbanism Reader. New York: Princeton Architectural Press.