- باستانی، مهیار، و محمودی، امیر سعید (1397). روشهای خلق ایده و کانسپت در فرآیند طراحی معماری. هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی،23(1)، 5- 18.
- باقری، سحر، و عینیفر، علیرضا (1395). تدقیق و تحدید حوزه شمول و نمود نشانهها در معماری. آرمانشهر، 9(17)، 1-10.
- دباغ، امیرمسعود، و مختاباد، سید مصطفی (1390). تأویل معماری پسامدرن از منظر نشانهشناسی. هویت شهر، 55(9)، 59-72.
- روشن، محبوبه، و شیبانی، مهدی (1394). نشانهشناسی و معنایابی مفاهیم عرفان شناختی در معماری و شهرسازی با تلفیق عرفان اسلامی و رمزگان امبرتوکو. مدیریت شهری، 14(38)، 151-172.
- سجودی، فرزان (1387). نشانهشناسی کاربردی. تهران: نشر علم.
- سخاوتدوست، نوشین، و البرزی، زیبا (1397). تأملی بر نشانهشناسی فضاهای ورودی خانههای دوره قاجار شهر قزوین. هویت شهر، 34، ۷۹-96.
- سرمد، زهره، بازرگان، عباس، و حجازی، الهه (1395). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگه.
- شیرازی، محمدرضا (1392). جایگاه پدیدارشناسی در تحلیل معماری و محیط. آرمانشهر، 5(11)، 91-99.
- شعیری، حمیدرضا (1386). رابطه نشانهشناسی با پدیدارشناسی با نمونهای تحلیلی از گفتمان ادبی- هنری. ادب پژوهی، ۳، ۶۱-۸۱.
- طلیسچی، غلامرضا، ایزدی، عباسعلی، و عینیفر، علیرضا (1391). پرورش توانایی طراحی طراحان مبتدی معماری طراحی، کاربست و آزمون یک محیط یادگیری سازندهگرا. هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، 17(4)، 17-28.
- فلاحت، محمد صادق، و نوحی، سمیرا (1391). ماهیت نشانهها و نقش آن در ارتقای حس مکان فضای معماری. هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی،17(17)، 13-25.
- فلامکی، محمد منصور، و غفاری، علیرضا (1395). بازتاب نظریههای نشانهشناسی در خوانش معماری و شهر. مدیریت شهری، ۴۵، ۳۳۹-۳۵۰.
- کلالی، پریسا، و مدیری، آتوسا (1391). تبیین نقش مؤلفه معنا در فرایند شکلگیری حس مکان. هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، 17(2)، 43-51.
- لینچ، کوین (1393). تئوری شکل شهر (مترجم: سیدحسین بحرینی). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- نادریفر، مهین، گلی، حمیده، و قلجایی، فرشته (1396). گلوله برفی، روشی هدفمند در نمونهگیری تحقیقات کیفی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 3، 170-182.
- ندیمی، حمید، و شریفزاده، سمیه (1396). جستاری در کاربرد دفترچه فرایند بهعنوان ابزاری کمک آموزشی در کارگاه طراحی معماری. هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، 21(۲)، 44-33.
- نظیف، حسن، و مطلبی، قاسم (1398). ارائه مدل مفهومی از خوانایی با تکیه بر تصور ذهنی. باغ نظر، 16(78)، 71-78.
- نقرهکار، عبدالحمید، و رئیسی، محمدمنان (1391). تحقق پذیری هویت اسلامی در آثار معماری. مطالعات شهر ایرانی اسلامی، 7، 1- 5.
- وصفی، محمدرضا (1378). از نشانهشناسی تا هرمنوتیک. نامه فرهنگ، 34، 172-187.
- Alexander, V. (2013). Creativity: Self-Referential Mistaking, Not Negating. Biosemiotics, 6, 253-272.
- Appleyard, D. (1969). Why buildings are known. Environment and behavior, 1(2), 131-156.
- Friedman, A., & Thellefsen, M. (2015). Concept theory and Semiotic in knowledge organization, Journal of documentation, 67, 644-674.
- Kinsella, E. (2006). Constructivist underpinnings in Schon’s theory of reflective practice. Reflective practice, 7(3), 277-286.
- Larsen, S., & Johansen, J. (2002). Signs in use, an introduction to semiotics. London: Routledge.
- Nguyen, A., Truong, N., & Rockwood, D. (2019). Studies on sustainable features of vernacular architecture in different regions across the world: A comprehensive synthesis and evaluation. Frontiers of architectural research, 8(4), 535-548.
- Schon, D. (1987). Educating the reflective practitioner: Toward a new design for teaching and learning in the professions. San Fransisco: Jossey-Bass.
- Siew-Wai Lim, W. (2000). Memories and urban places. Taylor &Francis journals, 4(2), 270-277.
- Tribe, M. (1974). Stadtgestaltung: theoric und Praxis. Dusseldorf: Bertelsmann.